6 oktober 2008

Vrouwen vaker werkloos

Volgens de FNV zijn vrouwen liever werkloos dan dat ze betalen voor de kinderopvang. Hoge kosten van de kinderopvang drijven vrouwen de werkvloer af, de keuken in. Nederland is het enige land in Europa waar kinderopvang zo duur is. Uit de laatste kwartaalcijfers van het CWI blijkt dat er nu 353.000 vrouwen werkloos zijn, tegen 333.000 mannen. Voor het eerst in drie jaar overtreft het aantal werkloze vrouwen het aantal mannen zonder werk. Verder vinden zowel vijftigplussers als allochtonen veel moeilijker een baan.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/algemeen/2005/11/vrouwen_vaker_werkloos.html

Wat zou jij doen in dit geval?
Kind naar de kinderopvang of lekker thuis blijven?
Geef je mening!

4 opmerkingen:

Patricia zei

Ik zou mijn kind wel naar de kinderopvang brengen, maar het is alleen heel erg duur. Maar aangezien dat de kinderopvang goed is voor de ontwikkeling van je kind, is het wel erg belangrijk dat je kind daar naartoe gaat. het is alleen belachelijk dat het zo ontieglijk duur is. Ik vind dat de overheid een groot deel van de kinderopvang moet betalen.

Kinderen zei

Ik zou mijn kind wel naar de kinderopvang sturen als het nodig is. Maar als het me echt te duur is en dus niet kan betalen dan zou ik eers even verder kijken hoe ik het kan oplossen (familie, oppasser enz)Ook al is dit niet de alle beste zorg die een kind zou kunnen krijgen.

als dit niet lukt en ik geen keus meer zou hebben dan zou ik ook idd mijn baan opgeven om voor het kind te zorgen.

Wel vind ik het erg dat de kinderdagverblijf in NL zo duur is ik denk ook dat ouders hierdoor sneller thuis gaan zitten.

Lisa Hampsink zei

Hallo Cansu,

Wij zijn Lisa en Maaike uit het derde jaar van de SPW.
Wij hebben de opdracht gekregen om jou te gaan bekijken op het weblog en af en toe te reageren.
Het zou ook leuk zijn als je op onze weblogs zou reageren.

Je weblog ziet er leuk uit, en je hebt al aardig wat berichten.

We zullen snel weer kijken om te reageren.

Succes met je weblog.
Groetjes Lisa en Maaike,

Noëmie zei

Ik zou mijn kindje dan wel naar het KDV brengen, maar dan niet de hele dag er laten zitten. Ik zou zelf wel een paar uur gaan werken, omdat ze daar ook goed kunnen ontwikkelen in hun bezigheden en motorieken.