17 februari 2010

Problemen op stages... ?

Op mijn laatste stageplek heb ik een paar voorvallen gehad met medewerksters, collega's. We hadden een afspraak gemaakt en ik moest dinsdags de keukenhulp helpen met het warm eten. Dit vond ik goed. Na een paar weken moest ik haar ook helpen op de andere dagen. Ik vond dat ze er een gewoonte van maakte want de afspraak was dat ik haar dinsdags zou helpen.
Op een donderdag zag ik haar en vroeg ik of ik de kinderen van onze groep die warm moesten eten naar haar zou brengen of of ze de kinderen zelf kwam ophalen?
Ze zei; maar je gaat mij toch helpen?
Ik zei; nee, ik kan jou niet helpen want L. staat alleen op de groep.
Haar antwoord was; maar waarom zeg je dat dan niet eerder?
Ik was verbaasd en zei; ik moet het jou niet zeggen, jij moet mij vragen of ik jou kan komen helpen en je moet er niet te vroeg van uitgaan.
Ze was een beetje boos en ik liep terug de groep in en vertelde het aan mijn begeleidsters. Over dit voorval werd er van een muis een olifant gemaakt en er werd gestapt naar de locatiemanager. Ik was erg geschrokken en ik wou dat ze het als eerst met mij kwam oplossen maar dit vond zij niet nodig.
Ik heb er met mij begeleidsters over gehad en ze hebben alweer de afspraak aan haar verteld. Ik zou haar dinsdags helpen en dit blijft zo.
Omdat ik haar soms 3 dagen moest helpen 's morgens en in de middag had ik geen tijd voor mijn opdrachten en kon ik niks uitvoeren.

Hebben jullie ook voorvallen op stages gehad?
Waar ging dit over en hoe hebben jullie het opgelost?

Geen opmerkingen: